Edukacija: Od poslušnosti do odgovornosti 2018-11-09T09:22:53+00:00

Od poslušnosti do odgovornosti

Razvijanje relacionih kompetencija u pedagoškim odnosima: februar – oktobar 2018.

U martu 2019. godine započinjemo drugi ciklus edukacije „Od poslušnosti do odgovornosti“ koja je namenjena pedagoškim delatnicima koji rade u vaspitno obrazovnim institucijama, ustanovama ili organizacijama (učiteljima, nastavnicima, profesorima, pedagozima, psiholozima, socijalnim radnicima, direktorima…) koji žele da unaprede svoja znanja i veštine u izgradnji odnosa sa decom, mladima, roditeljima i kolegama na svojim radnim mestima.

Prvi ciklus, koji je započeo i traje tokom 2018. godine izazvao je zanimanje i interes stručnjaka, ponajviše jer edukacija nudi specifična znanja poput dubljeg razumevanja dinamike odnosa u pedagoškom svetu, dakle odnosa između dece/mladih i stručnjaka, stručnjaka i roditelja kao i podršku stručnjacima u učenju načina izgradnje odnosa s decom i roditeljima, poštujući osnovne principe o kojima govori i piše Jesper Jul (koji je i predavač u ovoj edukaciji), poput: ravnopravnog dostojanstva, lične i društvene odgovornosti, poštovanja integriteta, empatičnog vođstva, razvoja samosvesti pedagoških delatnika i sl.

Cilj edukacije je unapređenje i poboljšanje odnosa u vaspitno-obrazovnim institucijama (vrtićima, školama, domovima…) – inspirišemo i podučavamo odrasle tome da vrtići i škole mogu biti mesta u kojima se i deca i odrasli trebaju i mogu osećati prihvaćeno i uvaženo, mesta u kojima odrasli znaju kako adekvatno preuzeti vođstvo, kako brinuti o sebi – odnosno svom integritetu kao i o integritetu dece i mladih ikoje su alternative za nošenje s mnogim ponašanjima koja pedagoške delatnike ponekad čini bespomoćnima – da spomenemo samo neke od ciljeva ove edukacije. Time osnažujemo stručnjake u izgradnji i podizanju njihovih relacionih kompetencija kao osnovnog preduslova za profesionalni rad s decom, mladima i njihovim roditeljima.

Dosadašnje iskustvo predavača kao i povratne informacije polaznika koji su se uključili u program su nam izuzetno vrednei zajedno sa našom prvom generacijom stručnjaka učimo, unapređujemo i menjamo kvalitet odnosa u vaspitno-obrazovnim institucijama. Dodatni prostor za učenje proizlazi iz načina kako je edukacija struktuirana – povezujemo stručnjake i predavače iz različitih zemalja, što omogućuje deljenje uistinu različitih iskustava, uvida i spoznaja koliko su poteškoće i izazovi koji stoje pred pedagoškim delatnicima iz različitih zemalja slični ali i univerzalni.

Važnost i značenje edukacije i ove godine su prepoznali članovi naše krovne organizacije Familylab Association, koja podržava zajednički rad Familylab Srbije,Hrvatske i Slovenije i ponovo sufinansira održavanje edukacije na lokacijama u tri zemlje (Novi Sad, Zagreb, Maribor) kao i gostovanje predavača iz Danske i Njemačke.

Na edukaciji možete naučiti:
• kako uspostavljati i graditi odnose između dece i odraslih u vrtićima i školama,
• kako graditi odnose utemeljene na empatiji,
• kako oblikovati atmosferu u vrtićkim grupama i razredima,
• šta znači biti odgovoran za odnose i preuzeti ulogu lidera u navedenim grupama
• kako razvijati sopstveni integritet, veštine komunikacije i samosvest u vaspitno – obrazovnim okvirima

Predavači i voditelji:
Jesper Jul (Skype susreti) – danski porodičnipsihoterapeut, autor knjige „Od poslušnosti do odgovornosti“ – jedne od najvažnijih knjiga na našim prostorima o razvoju pedagoških kompetencija
Hele Jensen – danska psihološkinja, koautorka knjige „Od poslušnosti do odgovornosti“
Kristine Ordnung – njemačka porodičnapsihoterapeutkinja, osnivačica „Njemačko-danskog instituta za porodičnu terapiju i savetovanje“
Dušanka Kosanović – hrvatska psihološkinja, porodičnapsihoterapeutkinja, voditeljica Familylab Hrvatska i projekta „Od poslušnosti do odgovornosti“

Novi ciklus edukacije počinje u martu i traje do novembra 2019.godine.
Edukaciju čini 6 modula, svaki u trajanju po tri dana (petak, subota, nedelja).
Satnica je struktuirana tako da se isti dan (petak, nedelja) može putovati na mesto održavanja modula i nazad.

Raspored modula i mesto održavanja susreta:
1. modul      1.3. – 3.3., Novi Sad
Šta su i kako se razvijaju kompetencije u odnosima?, Jesper Jul (Skype,2.3.)
2. modul    22.3. – 24.3., Zagreb
Razvoj empatije u grupi/razredu, Hele Jensen
3. modul    17.5. – 19.5., Maribor
Izvori i načini podrške pedagoškim delatnicima, Kristine Ordnung i Dušanka Kosanović
4. modul    30.8. – 1.9., Zagreb
Od poslušnosti do odgovornosti, Jesper Jul (Skype, 31.8)
5. modul   18.10. – 20.10. Novi Sad
Vođstvo odraslih u grupi/razredu, Kristine Ordnung i Dušanka Kosanović
6. modul    8.11. – 10.11.  Maribor

Završna radionica – integracija naučenog, Dušanka Kosanović

Cena edukacije: 82000,00 RSD (U cenu je uključen radni materijal i osveženje za učesnike, a nisu uključeni troškovi puta, smeštaja i obroka.) Postoji mogućnost plaćanja na četiri rate.
Kontakt i više informacija:
Ivana Muškinja, koordinatorica za Srbiju, voditeljica Familylab Srbija – info@familylab.rs

Više o edukaciji pročitajte ovde
Preuzmite obrazac za prijavu

Nosioci projekta:


  

Familylabov 18-dnevni trening za pedagoške radnike dramatično je promijenio moj pogled na način izvođenja nastave i rad u učionici. U modulima sam se upoznala sa pojmovima kao što su autentičnost, ekvivalentnost, integritet i osobna odgovornost. Često sam čitala o njima i mislila sam da ih razumijem, ali sam jih tek s ovim treningom uspela osvojiti i asimilirati u podsvjest. Pojmove sam integrirala i u svoj pedagoški rad.

Obrazovanje je temelj za razumijevanje zašto se djeca ponašaju kako se ponašaju, što mogu ja učiniti za to, i – jako bitno – gdje je moja granica.

Znanje koje imam danas mi daje moć i, za mene donosi veliko olakšanje u vremenu, kada svi pričaju o tome što bi učitelji morali učiniti.

Baš su nezaboravni i svi zabavni i prekrasni trenuci koje sam doživela tijekom ove edukacije. Učestalost sastanaka i trajanje same obuke spajaju i povezuju polaznike u mislima, osjećajima, empatiji …

Bojana Resanovič, učitelj slovenskog jezika, Osnovna škola Koper

Moji lični utisci sa seminara su visoko pozitivni, kako sa organizacijom, tako i sa izborom predavača koji su veoma profesionalno, ali na lak i razumljiv način nesebično preneli svoja znanja i iskustva.

Takođe, činjenica da su učesnici seminara iz regiona odnosno iz Slovenije i Hrvatske, je doprinelo kvalitetu seminara jer se tako može uvideti da su problemi i situacije sa kojima se u svakodnevnom radu susrećemo zapravo univerzalni odnosno životni.

Sve to se posebno iskristalisalo tokom radionica gde kao profesionalac možeš da potvrdiš I osnažiš svoje ranije aktivnosti do kojih ja sam više intuitivno dolazila i reagovala u nadi da stručno postupam. Jedno izuzetno i vredno iskustvo.

Jelena Ivančević Petrović, pedagog, predškolska ustanova Novi Sad

Na „dalek“ put od poslušnostidoodgovornosti krenula sam zahvaljujući svom srcu i dragim ljudima koji su mi pružili neizmernu podršku. Beskrajno sam im zahvalna, jer me je ovo putovanje obogatilo i lično i profesionalno.

Za mene ovo je bio rudarsko-filigranski rad na više nivoa. Povezivanje sa sobom put je do uspešnog povezivanja sa drugima. Nije bilo lako, ali je bilo neophodno, zapitati se ko jesi, da li dopuštaš sebi da budeš to što jesi, da li umeš jasno drugima to i da saopštiš, zauzmeš se za sebe i da druge posmatraš kao sebi ravne bez obzira na godine iskustvo, položaj.

Profesionalno, ne samo da sam dobila potvrdu da može bolje, drugačije, nego sam dobila i jasne smernice, praktične prikaze, kako stići od poslušnosti do odgovornosti. Kako se kao pojedinac nositi sa sistemom koji samo deklarativno zastupa vrednosti o kojima pričamo.

Nestvarno sjajna grupa Ljudi, sad Prijatelji,  sa kojim je učenje, na momente i bolno, bilo prava čarolija. Bilo je sjajno posmatrali kako smo se u ličnim razlikama „ogledali“, suočavali se sa sopstvenim ograničenjima i u podržavajućoj atmosferi dobijali prostora da rastemo i razvijamo se.

Voditelji ne samo da su nas vrhunski vodili kroz teorijski i praktični deo obuke, nego su nam svakim svojim gestom pokazali kako izgleda živeti vrednosti za koje se zalažeš.

Ovo iskustvo, mnogo je više od edukacije, ovo je 18 dana koji su pokazali da suštinske razlike ne postoje, da smo svi ranjivi, željni da nas drugi vide, uvaže…

Dušanka Popov, psiholog gimnazija Beograd

Suočena sa različitim izazovima, iskušenjima i problemima, kako u profesionalnom, tako i u privatnom životu, a vođena željom i ličnom potrebom da na iste odgovorim što adekvatnije, svrsishodnije i uspešnije prijavila sam se na seminar „Od poslušnosti do odgovornosti“. Seminar mi je doneo mnoge benefite i naveo me da duboko zaronim u sebe, putem samospoznaje i samorefleksije, prateći autentični doživljaj i izričaj i kroz iskrenu zainteresovanost za sagovornika, kako bih svesno i spremno preuzela odgovornost za sebe, ono što činim ili ne činim. Uz vođstvo stručnih predavača sa dugogodišnjim iskustvom i zahvaljujući grupi oformljenoj od profesionalaca sa sličnim problemima i potrebama, putem radionica, kroz divne konkretne primere iz prakse i ozbiljan, vrlo naporan rad, stekla sam korisna i plodonosna saznanja koja nastojim da primenjujem u svakodnevnom životu. Pored korisnog i pozitivnog iskustva, koje nosim sa ovog seminara, pomenula bih i da su se u proteklih godinu dana izrodila lepa i iskrena prijateljstva, što je veliki životni bonus, te bih svima zainteresovanim preporučila da se prijave i osvedoče se lično.

Ljubica Radović, socijalni radnik predškolska ustanova Novi Sad

Edukacija OPDO mi je jako važna, da sam odgodila datum operacije, koju čekam več 3 godine, kako mogu biti prisutna i na zadnjem modulu.

- Maja Petričič Štritof, prof. engleskoga jezika, Gimnazija Bežigrad

Program „Od poslušnosti do odgovornosti“ osnažio me u onome što mi se čini najbitnijim u radu sa školskom djecom – kompetencijom u odnosima. Od prvog do zadnjeg modula slagale su se kockice osobnog razvoja na vrlo iskustvenoj razini te sam dobila uvide u područja i vještine koja sam mogla odmah u ponedjeljak primijeniti u radu s djecom i kolegama. Promjene koje sam uvela u svoj rad donijele su dugoročno pozitivne rezultate koji me vesele i čine zadovoljnijom u svom radu. Moduli su bili vođeni smisleno i dobro promišljeno, s nekoliko izuzetnih gostiju, u atmosferi koja je bila pozitivna, poticajna, iskrena i topla.

Lovorka Cesarec Ban, prof.engleskog jezika, Zagreb